سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه برندهای اروپایی وامریکایی با چینی در اتوکلاو دندانپزشکی

مقایسه برندهای اروپایی وامریکایی با چینی در اتوکلاو دندانپزشکی

در میان میکروب ها و باکتری ها برخی هستند که بسیار مقاوم اند و در برابر اب جوش و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند و هیچ جوری از بین نمی روند فلذا در زمینه پزشکی و دندانپزشکی باید دستگاهی تعبیه می شد تا این میکروب ها را از بین ببرد. اتوکلاو دندانپزشکی با فشار بالا و بخار از بین برنده تمام این میکروب هاست و با تولید و عرضه این دستگاه به بازار نگرانی ها از بابت این نوع از میکروب ها که بسیار خطراناک هم بودند از بین رفت.

مدل های مختلفی از اتوکلاو وجود دارد که بسته به نوع کارایی در سایز های بزرگ و کوچک عرضه می شود.مثلا در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی از مدل های دسکتاپی استفاده می شود و از نظر ظاهری شبیه به ماکروویو هستند و لی در بیمارستانها به دلیل زیاد تر بودن تجهیزاتی که باید استریل شوند اتوکلاو ها دردر سایزهای بزرگتری هستند.

در بیمارستانها دائم تجهیزات در حال استفاده هستند و باید تمامی تجهیزات دائما استریل شوند فلذا مدل بیمارستانی بزرگتر است تا بتواند پاسخگوی این حجم از تجهیزات برای استریل باشد.ولی  اتوکلاو دندانپزشکی تنها برای استریل تعداد مشخصی از تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد و لازم نیست تا خیلی بزرگ باشد و فضای زیادی را اشغال کند.البته به جز بیمارستانها و مطب های دندانپزشکی در دامپزشکی ها هم از اتوکلاو استفاده می شود.

نحوه کار با این دستگاه بسیار مهم و اساسی و باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.در ابتدای استفاده از دستگاه باید چک شود که فرمها و یا کاغذهایی که در ثبت مراحل استریل مهم هستند در جای خود قرار گرفته باشند.سپس سبدها ی از قبل شسته شده را با توجه به جایی که دارند در داخل دستگاه قرار دهید و تجهیزاتی هم که می خواهید استریل کنید در داخل ان گذاشته و درب را ببنید و با مشخص کردن برنامه مورد نظر دکمه استارت را زده تا دستگاه شروع به کار کند.

هر دندانپزشکی بنا به نیازی که دارد  اتوکلاو دندانپزشکی  برای مطب خود تهیه می کند.اتوکلاوها ظرفیتی بین 8 تا 24 لیتر دارند و دندانپزشک در زمان خرید این دستگاه در ابتدا باید نیاز خود را بررسی کند و بداند با توجه به میزان تجهیزاتی که استفاده می کند نیاز به چه ظرفیتی دارد.اگر تعداد بیماران مراجعه کننده در روز زیاد باشد و دفعات بیشتری از تجهیزات استفاده کند باید اتوکلاو با ظرفیت بالاتر را تهیه نماید ولی در غیر اینصورت نیاز به هزینه زیاد نیست و با هزینه کمتر می تواند اتوکلاو با ظرفیت کمتر و کوچکتری را بگیرد.

عوامل زیادی بر روی قیمت اتوکلاو تاثیر گذار است :

اول از همه ظرفیت دستگاه است که هرچه بیشتر باشد هزینه بالاتر میرود.

دوم میزان انرژی مورد استفادهدر هر دور استریل کردن است و هرچه این میزان انرژی بیشتر باشد باز هم قیمت دستگاه بالاتر می رود.

سوم مدت زمان استریل کردن تجهیزات است و هرچقدر دستگاه این مدت زمان را کمتر کند قیمت به دلیل کاهش مصرف انرژی بالاتر می رود.

البته عامل دیگری که در قیمت نقش دارد نام برند است.برخی برندها به دلیل خوش نامی و کیفیت خوبی که دارند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و در بازار قیمت ببالاتری پیدا می کنند.

در  اتوکلاو دندانپزشکی برندهای امریکایی واروپایی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و قیمت بالایی هم دارند ولی برندهای چینی مقرون به صرفه تر هستند هرچند که کیفیت بالای برندهای اروپایی و امریکایی را ندارند ولی برای مطب های کوچک با تعداد مراجعه کننده متوسط بسیار خوب و کارامد هستند و اغلب دندانپزشک از این برندها به خوبی استفاده می کنند ان هم در مدت زمان زیاد.